• م. انقلاب، خ. کارگر جنوبی، ک. مهدی‌زاده، پ. ۲۷، واحد ۱۹ (لطفاً پیش از تشریف‌فرمایی تماس بگیرید.)
لوگوی نبشته
جدا کننده

قوانین ثبت سفارش پرینت

لطفاً پیش از ثبت سفارش، موارد زیر را به‌دقت مطالعه بفرمایید.

جدا کننده

الف. تعاریف و اصطلاحات

  1. کاربر: متقاضی استفاده از خدمات چاپ آنلاین جزوه و پرینت که در سایت نبشته به‌صورت آنلاین سفارش خود را ثبت می‌کند و در ازای دریافت خدمات چاپ به پرداخت مبلغ اقدام می‌کند.
  2. نبشته: نام تجاری مجموعه نبشته به نشانی اینترنتی nebeshteh.com که ارائه خدمات بر بستر آن صورت می‌گیرد.
  3. چاپخانه: چاپخانه طرف قرارداد با مجموعه نبشته که نشانی آن در سایت درج شده است.
  4. نحوه ارسال و تحویل: در مجموعه نبشته به سه شیوه تحویل حضوری، ارسال از طریق پیک برای مناطق بیست‌ودوگانه تهران، و ارسال از طریق پست سفارش‌ها تحویل داده می‌شود.

1-4. تحویل حضوری: تحویل نسخه/ نسخ چاپی با مراجعه به نشانی چاپخانه و در ساعت و روزی که از طریق پیامک به کاربر اطلاع داده می‌شود.

2-4. ارسال پستی: ارسال نسخه/ نسخه چاپ‌شده از طریق پست جمهوری اسلامی ایران.

      1-2-4. هزینه ارسال پستی: هزینه بسته‌بندی مرسوله به‌علاوه هزینه‌ای که شرکت پست هنگام ثبت سفارش دریافت می‌کند.

3-4. ارسال با پیک: ارسال با استفاده از خدمات شرکت‌های واسط ارائه‌کننده خدمات ارسال مرسولات در شهر تهران.

       1-3-4. هزینه ارسال از طریق پیک: هزینه بسته‌بندی مرسوله به‌علاوه هزینه‌ای که شرکت واسط هنگام ثبت سفارش دریافت می‌کند.

  1. نشانی مبدأ: نشانی‌ای که نسخه/ نسخ چاپ‌شده از آنجا برای کاربر ارسال می‌شود و روی بسته‌های پستی یا بسته‌هایی که با پیک ارسال می‌شود ثبت شده است.
  2. نشانی مقصد: نشانی‌ای که کاربر هنگام ثبت سفارش و پس از انتخاب شیوه ارسال با پیک یا پست در سایت نبشته ثبت کرده است و بسته به آن نشانی ارسال می‌شود.
جدا کننده

ب. شرح چگونگی تحویل و ارسال

  1. تحویل حضوری: تحویل حضوری سفارش در نشانی چاپخانه و ساعتی که در پیامک به اطلاع کاربر خواهد رسید. مجموعه نبشته نسبت به ساعت و تاریخ درج شده متعهد است و نسبت به تحویل سفارش پیش از ساعت اعلام‌شده یا پس از ساعت کاری چاپخانه تعهدی ندارد.
  2. چگونگی ارسال با پست: مجموعه نبشته نسبت به تحویل سفارش‌ها به پست در تاریخی که اعلام کرده است، متعهد بوده و موظف است کد پیگیری مرسوله را برای کاربر ارسال کند.

1-2. پیگیری مرسوله: کاربر با استفاده از کد پیگیری و از طریق نشانی … می‌تواند مرسوله را رهگیری کند. توجه داشته باشید که گاهی ممکن است اسکن و ثبت مرسوله در مجموعه پست ۲۴ ساعت پس از تحویل مرسوله انجام شود.

2-2. زمان ارسال: مجموعه نبشته نسبت به تحویل مرسوله به پست در زمان مقرر متعهد است و پس از تحویل، تأخیر در ارسال، آسیب‌رسیدن به مرسوله و … به عهده اداره پست است و کاربر باید از طریق پست پیگیر این موارد باشد.

3-2. آسیب‌رسیدن به بسته: چنانچه مرسوله ارسالی از نظر بسته‌بندی یا محتوای داخل آن آسیب دیده باشد، کاربر باید از تحویل آن امتناع کند و مورد یا موارد را ظرف مدت ۲۴ ساعت به اطلاع اداره پست برساند.

4-2. عدم حضور، تحویل نگرفتن بسته یا نشانی مبهم و اشتباه: چنانچه پس از مراجعه مأمور پست بسته از طرف کاربر یا نماینده ایشان به علت عدم حضور یا امتناع از دریافت تحویل گرفته نشود یا عدم درج کامل نشانی یا درج نشانی مبهم در بخش سفارش سبب عدم تحویل بسته شود، مرسوله به مبدأ برگشت داده می‌شود و ارسال مجدد آن مستلزم پرداخت مجدد هزینه بسته‌بندی و ارسال از طرف کاربر است.

5-2. زمان رسیدن بسته‌های پستی به مقصد: بسته‌هایِ پستی‌ِ ارسالی از مبدأ تهران به مقصد مناطق مختلف تهران یا مراکز استان‌های مجاور اغلب ۷۲ ساعت کاری پس از تحویل در پست مبدأ به نشانی مقصد تحویل داده می‌شود و برای شهرهای دورتر یا روستاها این مدت‌زمان از ۷۲ ساعت تا یک هفته متغیر است. (توجه داشته باشید که مدت‌زمان ذکرشده صرفاً برحسب تجربه ارسال‌های پیشین بوده است و قطعی نیست. خصوصاً در ایامی مانند روزهای منتهی به شب یلدا و روزهای پایانی سال، این مدت بیشتر خواهد شد.)

  1. چگونگی ارسال با پیک در مناطق بیست‌ودوگانه تهران: ارسال بسته‌ها با پیک به مقصد شهر تهران (مناطق بیست‌ودوگانه شهر تهران و نه استان تهران و شهرهایی مانند ورامین، شهریار، شهرری و …) از طریق سرویس‌های ارائه پیک و با مبلغ ثابت انجام می‌شود.

1-3. زمان تحویل بسته به پیک از سمت نبشته: مجموعه نبشته موظف است سفارش‌ها را روز مقرری که تعهد کرده، به سرویس ارائه‌دهنده پیک تحویل دهد.

2-3. آسیب‌رسیدن به بسته: چنانچه مرسوله ارسالی از نظر بسته‌بندی یا محتوای داخل آن آسیب دیده باشد، کاربر باید از تحویل آن امتناع کند و مورد یا موارد را ظرف مدت ۲۴ ساعت به اطلاع مجموعه نبشته برساند.

3-3. عدم حضور، تحویل نگرفتن بسته یا نشانی مبهم و اشتباه: چنانچه پس از مراجعه پیک بسته از طرف کاربر یا نماینده ایشان به علت عدم حضور یا امتناع از دریافت تحویل گرفته نشود یا عدم درج کامل نشانی یا درج نشانی مبهم در بخش سفارش سبب عدم تحویل بسته شود، مرسوله یک بار دیگر به‌صورت رایگان و با هماهنگی قبلی با کاربر برای ایشان ارسال می‌شود. چنانچه مرتبه دوم هم کاربر حضور نداشته باشد، برای ارسال مرتبه سوم هزینه دریافت می‌شود.

4-3. اشتباه در ثبت درخواست: چنانچه کاربر به‌اشتباه در محدوده‌هایی که خدمات ارسال با پیک مقدور نیست، برای دریافت سفارش پیک را انتخاب کند، با هماهنگی ایشان و پس از اخذ نشانی صحیح، سفارش در روز بعد و از طریق پست برای ایشان ارسال خواهد شد.

5-3. زمان توزیع: بسته‌ها در دو بازه بین ساعت‌های ۱۰ الی ۱۶ و ۱۶ الی ۲۲ خواهد بود و چنانچه یکی از این دو بازه برای کاربر مطلوب بود، می‌تواند هنگام سفارش در بخش «توضیحات» بازه مورد نظر را قید کند. در غیر این صورت، به تشخیص مجموعه نبشته و با توجه به زمان آماده‌سازی سفارش، بازه ارسال انتخاب و از طریق پیامک اطلاع‌رسانی می‌شود.

جدا کننده

ج. قوانین حق نشر (کپی‌رایت) و ملاحظات قانونی چاپ اسناد و دیگر موارد مربوط به حریم خصوصی

  1. تمام مسئولیت ناشی از عدم رعایت حق نشر (کپی‌رایت) به عهده کاربر است.
  2. کاربر با ثبت سفارش در سایت نبشته پذیرفته که تمام مسئولیت رعایت حق نشر (کپی رایت) به عهده ایشان است.
  3. ثبت سفارش در سایت نبشته به معنای عدم وجود محدودیت‌های حق نشر (کپی رایت) است و بدین معناست که کاربر اجازه دارد فایل مورد نظر خود را چاپ کند.
  4. با توجه به اینکه بررسی صفحه‌به‌صفحه فایل/ فایل‌ها و حق نشر (کپی رایت) آن توسط مجموعه نبشته و چاپخانه ممکن نیست، نبشته و چاپخانه/ چاپخانه‌های مرتبط با آن در قبال نقض قانون هیچ‌گونه مسئولیتی ندارند و چنانچه ضرر و زیان مادی و معنوی به موجب نقض این قانون متوجه نبشته یا چاپخانه شود، کاربر در برابر نبشته و چاپخانه مسئولیت کیفری و حقوقی دارد.
  5. مجموعه نبشته خود را مکلف به رعایت قوانین و چارچوب‌های کشور می‌داند و سفارش‌هایی که محتوایشان به‌هر نحوی خارج از ضوابط و قانون است و محتواهایی آسیب‌زا یا ناقض قانون دارند، در صورت مشاهده اپراتور چاپ یا ادمین سایت، بلافاصله لغو و مبلغ آن پس از کسر هزینه انتقال و کارمزد درگاه پرداخت و حسابداری (تا سقف ۱۵ هزار تومان)، ظرف مدت ۷ روز کاری به حساب مبدأ عودت داده می‌شود.
  6. چاپ رنگی تمامی اسناد دارای مهر و امضا و کلیه لوگوها و علائم برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی در نبشته ممنوع است و در صورت مشاهده سفارش (یا آن بخش از سفارش که شامل این موارد است) لغو و پس از کسر هزینه انتقال و کارمزد درگاه پرداخت و حسابداری (تا سقف ۱۵ هزار تومان)، ظرف مدت ۷ روز کاری به حساب مبدأ عودت داده می‌شود.
  7. با توجه به حجم بالای سفارش‌های روزانه و عدم امکان و اختیار نبشته برای بررسی کلیه محتویات فایل‌ها، مسئولیت رعایت تمامی موارد فوق به عهده کاربر می‌باشد و با نقض آن از سوی کاربر، مسئولیتی متوجه نبشته نیست.
جدا کننده

د. لغو سفارش و عودت مبلغ پرداخت‌شده

  1. لغو سفارش تا پیش از آغاز فرایند چاپ ممکن خواهد بود. جهت لغو باید از طریق تماس مراتب به اطلاع مجموعه برسد.
  2. مبلغ سفارش در صورت امکان لغو، پس از کسر کارمزد انتقال و درگاه پرداخت و عملیات حسابداری (حداکثر تا سقف ۱۵ هزار تومان)، صرفاً، به شماره حسابی که پرداخت از آن صورت گرفته برگشت داده خواهد شد.
  3. چنانچه از سوی مجموعه نبشته یا چاپخانه اشتباهی صورت گرفته باشد که به موجب این اشتباه نیاز باشد مبلغی به کاربر عودت داده شود، مبلغ مورد اشاره بدون کسر هیچ کارمزدی مسترد خواهد شد.
  4. با توجه به اینکه تسویه از سوی درگاه پرداخت مقداری زمان‌بر است و عودت وجه از طریق انتقال مبلغ با شماره انجام می‌شود، ممکن است فرایند استرداد وجه تا ۳ روز کاری زمان ببرد.
  5. برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، استرداد وجه تنها به شماره حسابی که پرداخت از آن صورت گرفته انجام خودهد شد.
  6. چنانچه فرایند چاپ آغاز شده باشد و درخواست لغو سفارش پس از آن ارائه شود، به‌هیچ‌وجه امکان لغو سفارش وجود نخواهد داشت.
جدا کننده

هـ. استرداد مبلغ و رفع ایراد نسخه چاپی

  1. جبران هرگونه نقص و ایراد چاپی اعم از کم‌رنگ چاپ شدن، ناخوانا چاپ شدن، پخش شدن تونر روی کاغذ، ناقص چاپ شدن، به‌هم‌ریختگی ترتیب صفحات یا درهم‌ریختگی حروف هنگام چاپ به عهده نبشته است. (تمام موارد ذکر شده در صورتی است که فایل مورد نظر کیفیت لازم را برای چاپ داشته باشد و ایراد از فایل ارسالی نباشد.)
  2. جبران نقص به‌صورت استرداد مبلغ پرداخت شده به میزان ریالی نقص مورد نظر یا چاپ مجدد آن بخش دارای اشکال یا کل فایل (در صورتی که چاپ بخشی از آن ممکن نباشد) خواهد بود.
  3. کاربر می‌بایست سفارش خود را پس از دریافت بررسی و در صورت وجود هر گونه اشکال مرتبط با چاپ آن را ظرف مدت ۲۴ ساعت به اطلاع مجموعه برساند. ملاک محاسبه ۲۴ ساعت، زمان دریافت سفارش است که یا حضوری است یا از طریق پنل پست قابل پیگری است یا از طریق سامانه پیک.
  4. طبعاً بعد از گذشت ۲۴ ساعت و تکمیل سفارش، امکان بررسی مجدد آن و رفع نقص وجود ندارد.
جدا کننده

و. کیفیت چاپ و نکات مربوط به آن

  1. سفارش‌های ارسالی کاربر بدون تغییر در رنگ، جهت (افقی یا عمودی)، ابعاد، وجه چاپ و نوع صحافی انجام می‌پذیرد.
  2. چنانچه جهت صحافی از عرض یا اصطلاحاً بیاضی است، کاربر باید آن را در توضیحات سفارش درج کند.
  3. به‌جهت محدودیت‌هایی که در چاپ و زمان وجود دارد، فایل ارسالی باید یا جهت افقی داشته باشد و یا جهت عمودی و مسئولیت بررسی و اطلاع‌رسانی از جهت چاپ و صحافی فایل به‌عهده کاربر است. چنانچه در فایلی هم صفحات عمودی و هم افقی وجود داشته باشد، یکی از این دو ملاک عمل قرار خواهد گرفت و موجب اشکال در خروجی نهایی خواهد شد.
  4. فایل‌ها به همان صورتی که در سایت بارگذاری می‌شوند چاپ خواهند شد. چنانچه نیاز است فایلی افقی چاپ شود، باید به صورت افقی بارگذاری شود و چنانچه فایلی باید عمودی چاپ شود، باید به‌صورت عمودی در سایت بارگذاری شود.
  5. در صورت وجود حاشیه‌های اضافی و زائد کاربر موظف است آن را پیش از چاپ حذف کند و در غیر این صورت، فایل به همان صورتی که در سایت بارگذاری شده، چاپ خواهد شد.
  6. چاپ دیجیتال سیاه‌وسفید برای چاپ فایل‌های دارای تصویر مناسب نیست. حتی اگر در فایل تصاویر سیاه‌وسفید وجود داشته باشد که جزئیات و کیفیت آن مهم باشد، بهتر است این فایل با دستگاه رنگی چاپ شود. جز این، هنگام چاپ سیاه‌وسفید یک فایل یا تصویر رنگی، تمامی نقاط رنگی به سفید یا سیاه یا طیفی میان آن تغییر می‌کند. توصیه می‌شود برای چاپ فایل‌هایی که تصویر در آنها اهمیت دارد، از چاپ رنگی استفاده شود تا تصاویر بعد از چاپ واضح باشد.
جدا کننده

ز. تفاوت هزینه و فاکتور اصلاحی

  1. ممکن است کاربر هنگام محاسبه هزینه یا انتخاب گزینه‌ها، موردی را به‌اشتباه انتخاب کند و این موجب اشتباه در محاسبه هزینه شود. مثلاً برای فایلی با زمینه (مانند اسلایدهای پاورپوینت)، گزینه سیاه‌وسفید را انتخاب کند. پس از بررسی سفارش و فایل، چنانچه مغایرتی در هزینه پرداختی وجود داشته باشد، به کاربر اطلاع داده می‌شود و فاکتور اصلاحی برای آن صادر می‌گردد. پس از پرداخت فاکتور اصلاحی، سفارش ثبت فرایند چاپ شروع خواهد شد. 

جدا کننده

ح. حفظ حریم خصوصی در نبشته

    1. مجموعه نبشته خود را به حفظ حریم خصوصی و عدم وارسی محتویات فایل‌ها ملکف می‌داند. با این حال و با توجه به اینکه، ناگزیر، هنگام بررسی فایل توسط ادمین یا اپراتور برای چاپ یا هنگام صحافی و بسته‌بندی، بخشی از محتویات آن رؤیت خواهد شد، لطفاً از ارسال سفارش‌های حاوی تصاویر خصوصی و اسناد و مواردی از این دست خودداری بفرمایید.
    2. مجموعه نبشته خود را در قبال حفظ و حراست از فایل‌های ارسالی مسئول می‌داند و مکلف است فایل‌های ارسالی را صرفاً در اختیار چاپخانه قرار دهد و پس از ۳۰ روز کاری آن را از آرشیو چاپخانه و سایت حذف نماید.