• م. انقلاب، خ. کارگر جنوبی، ک. مهدی‌زاده، پ. ۲۷، واحد ۱۹ (لطفاً پیش از تشریف‌فرمایی تماس بگیرید.)
لوگوی نبشته
جدا کننده

هزینهٔ چاپ کتاب

هزینهٔ چاپ کتاب را از این بخش محاسبه کنید. برای استفاده از کد تخفیف، حتماً سفارش خود را ثبت کنید. 

(تمامی قیمت‌ها به‌روز است و همه هزینه‌ای که باید پرداخت کنید، عیناً مطابق مبلغی است که در انتهای فرم به شما نمایش داده می‌شود.)


از فرم زیر می‌توانید هزینهٔ ویرایش، صفحه‌بندی، طراحی جلد و چاپ را محاسبه کنید. طبعاً در صورت عدم نیاز به هر بخش می‌توانید از دریافت آن صرف نظر و قیمت را بدون آن محاسبه کنید. ضمناً تمام مجوزهای کتاب (شابک، فیپا، مجوز ارشاد) به‌صورت رایگان اخذ می‌شود.

– از کتاب‌هایی که برای شما چاپ می‌شود، ۵ نسخه برای تکمیل مراحل اخذ مجوز نزد انتشارات باقی خواهد ماند؛

– در بخش‌های دیگر سایت می‌توانید هر کدام از این خدمات را به‌صورت جداگانه دریافت کنید، اما هزینه آنها در این بخش و با انتخاب مجموع آنها کمتر است؛

– هزینهٔ چاپ کتاب در این بخش با کاغذ تحریر ۷۰ گرم و صحافی چسب گرم محاسبه شده است؛

– در محاسبهٔ هزینهٔ ویرایش قطع رحلی و خشتی کوچک صفحه ۵۰۰ کلمه‌ای، وزیری ۳۰۰ کلمه‌ای، رقعی و پالتویی ۲۵۰ کلمه‌ای، جیبی ۱۵۰ کلمه‌ای و خشتی بزرگ ۷۵۰ کلمه‌ای در نظر گرفته شده است؛

– اگر فقط می‌خواهید «چاپ» کتاب را به ما بسپارید از فرم بعدی استفاده کنید. کوشیده‌ایم فرم چاپ کامل باشد و تمام موارد مرتبط با چاپ کتاب را پوشش دهد؛ 

– ما در مؤسسهٔ چاپ کتاب نبشته تمام خدمات مربوط به چاپ کتاب را به‌صورت تکی هم ارائه می‌دهیم. برای اطلاع از حق‌الزحمه صفحه‌آرایی به این برگه و برای اطلاع از تعرفه‌های طراحی جلد به این بخش مراجعه کنید؛

– چنانچه به خدمات پرینت یا چاپ جزوه نیاز داشتید، می‌توانید هزینه آن را از فرم دیگری که تعبیه شده محاسبه کنید.

 

تاریخ به‌روزرسانی قیمت‌ها ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

قطع
رنگ چاپ
تعداد صفحه سیاه‌وسفید
‌تعداد صفحه رنگی
‌طراحی جلد
‌ویرایش
صفحه‌آرایی
ویژگی‌های متن
موضوع کتاب
مجوز
ارسال
تعداد جلد
نوع چاپ
مبلغ کل
کد تخفیف
تخفیف موضوعی
سایر تخفیف‌ها
جمع تخفیف‌ها
قابل پرداخت

جدا کننده

هزینهٔ چاپ

هزینهٔ چاپ را از این بخش محاسبه کنید

اگر تمام مراحل اخذ مجوز، صفحه‌آرایی و طراحی جلد را قبلاً انجام داده‌اید و فقط به «چاپ» کتاب نیاز دارید یا می‌خواهید کتابتان را تجدید چاپ کنید، می‌توانید از بخش زیر هزینه‌ها را محاسبه کنید. 

هزینه چاپ کتاب برای تعداد کمتر از ۱۰ جلد کمی گران‌تر است و در فرم لحاظ شده است.

تاریخ به‌روزرسانی قیمت‌ها ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

قطع
رنگ چاپ
جنس و گرماژ کاغذ
صحافی
گرماژ جلد یا کاور
چاپ جلد
لبه جلد
گردبر جلد
شیرینگ
پوشش (سلفون)
نوع ارسال
تعداد صفحه سیاه‌وسفید
تعداد صفحه رنگی
هزینه چاپ یک جلد
تعداد جلد
نوع چاپ
مبلغ کل
کد تخفیف
سایر تخفیف‌ها
جمع تخفیف‌ها
قابل پرداخت

جدا کننده

محاسبه آنلاین هزینه ها

توضیحات
توضیح درباره عملکرد سیستم محاسبه قیمت

هزینه تقریبی چاپ کتاب را می‌توانید از اینجا محاسبه کنید.

  • «نبشته» با ارائه بهترین کیفیت مدعی است می‌تواند بهترین هزینه چاپ کتاب را هم ارائه دهد. می‌توانید قیمت خدمات ما را با دیگران مقایسه کنید.
  • برای اطلاع از نحوه نشر کتاب الکترونیک و هزینه انتشار کتاب الکترونیک می‌توانید از مطالب سایت استفاده کنید یا با ما در تماس باشید.
  • در محاسبه هزینه چاپ مواردی دخیل است که بخشی از آن توسط صاحب اثر قابل انجام است. صفحه‌بندی و طراحی جلد از بخش‌هایی است که صاحب اثر می‌تواند در صورت تسلط به نرم‌افزارها شخصاً آن را به‌عهده بگیرد. در این مورد هم مطالبی در سایت قرار گرفته که برای علاقه‌مندان مفید خواهد بود.
  • فرمول محاسبه هزینه برای کتاب‌های سیاه‌وسفید و جلد شومیز و چاپ دیجیتال لحاظ شده است. چنانچه کتاب شما صفحات رنگی دارد، می‌خواهید آن را افست چاپ کنید یا قرار است جلد سخت یا گالینگور صحافی شود، هنگام تماس این موارد را ذکر کنید.
  • نمونه کتاب‌های چاپ شده را می‌توانید در صفحه اینستاگرام نبشته یا صفحه اینستاگرام انتشارات زرنوشت مشاهده کنید.
  • به مناسبت‌های مختلف (مثلاً روز قلم، روز دانشجو و …) و زمان‌هایی که قیمت کاغذ نزولی است، در انتها پیغامی برای تخفیف نمایش داده می‌شود. از میزان این تخفیف می‌توانید به صورت تلفنی مطلع شوید.
چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال، به طور کلی، شیوه‌ای از چاپ است که در آن اسناد دیجیتال به محصولات چاپی تبدیل می‌شوند. این نوع چاپ غالباً برای چاپ در تیراژ کم استفاده می‌شود و هزینه بیشتری دارد.

چاپ دیجیتال کتاب با چاپ کتاب دیجیتال متفاوت است!

برخی با شنیدن عبارت «چاپ دیجیتال» یا «چاپ دیجیتال کتاب» تصور می‌کنند که منظور گوینده چاپ کتاب به‌صورت الکترونیک است. چاپ دیجیتال کتاب مشخصاً یعنی «چاپ کتاب به صورت دیجیتال» نه انتشار فایل کتاب در بسترهای الکترونیکی.

چاپ دیجیتال کتاب

همان‌طور که پیشتر گفته شد، به تبدیل سند دیجیتال به محصول چاپی چاپ دیجیتال می‌گویند. در چاپ دیجیتال کتاب این سند غالباً یا فایل pdf است یا jpg. بیشتر دستگاه‌هایی که در ایران به چاپ دیجیتال مشغول‌اند از نوع ریکو و کونیکا هستند. درست مانند کار با پرینتر، بعد از باز کردن فایلی که می‌خواهیم آن را دیجیتال چاپ کنیم، پرینت/ چاپ را انجام می‌دهیم. این نوع چاپ در سال‌های اخیر و با توجه به گران‌ شدن ملزومات چاپ و پایین آمدن تیراژ کتاب‌ها بیشتر فراگیر شده است.

مزیت‌های چاپ دیجیتال کتاب

از مزایای مهم چاپ دیجیتال حذف فرایند ظهور زینک و لیتوگرافی است. هر چند که مدت چاپ هرگر با چاپ افست قابل قیاس نیست، اما در چاپ با تیراژ پایین، به‌سرعت می‌توان تعدادی کتاب را برای تحویل آماده کرد.

نکته دیگر امکان ویرایش سند است. در چاپ دیجیتال با توجه به اینکه هزینه تمام‌شده چاپ یک نسخه تا بی‌نهایت نسخه یکسان است، همواره می‌توان سندها را، اعم از متن یا جلد، ویرایش کرد؛ اما در چاپ افست برای هر ویرایش باید زینک جدید تهیه کرد.

معایب و نقص‌های چاپ دیجیتال کتاب

چاپ دیجیتال کتاب چنان‌که در بادی امر به نظر می‌رسد، ساده و آسان‌یاب نیست. اگر دستگاه‌هایی که با آن کتاب چاپ می‌شود، برای اینکار مناسب نباشند (خصوصاً دستگاهی که جلد کتاب با آن چاپ می‌شود)، حاصل کار چیزی شبیه به کاردستی‌ای کودکانه خواهد بود.

در ایران، اغلب چاپخانه‌ها، از دستگاه‌های آفیس برای چاپ جلد استفاده می‌کنند. این دستگاه با توجه به کارکردی که سازنده برای آن در نظر گرفته است، برای چاپ جلد کتاب و چاپ در تیراژ بالا مناسب نیست، به‌خصوص که به‌سرعت تنظیمات آن به هم می‌خورد و ممکن است رنگ‌ها را با چیزی که در نظر بوده، کاملاً متفاوت چاپ کند.

در چاپخانه نبشته برای چاپ جلد از دستگاهی صنعتی استفاده می‌شود که نمونه آن در چاپخانه‌های تهران برای چاپ کتاب کمتر یافت می‌شود. می‌توانید ثانیه‌هایی از چاپ با این دستگاه را در ویدئوی زیر ببینید:

چاپ افست کتاب

چاپ افست

چاپ افست نوعی چاپ است که از تماس صفحه‌ای فلزی (اصطلاحاً زینک) با کاغذ یا موادی شبیه به آن حاصل می‌شود. خروجی حاصل از دستگاه چاپ افست از چهار زینک/ چهار رنگی به دست می‌آید که سرنام آنها CMYK است. تمام رنگ‌ها در چاپ افست از این رنگ‌ها یا ترکیب آنها به دست می‌آید.

هزینه چاپ کتاب - رنگ‌های cmyk

 

چاپ افست کتاب

بر خلاف چاپ دیجیتال کتاب که تنوع کیفیت کتاب چاپ‌شده با دستگاه‌های مختلف بسیار زیاد و محسوس است، در چاپ افست، این اختلاف چندان مشهود نیست. کتاب‌ها، غالباً یا تک‌رنگ (با استفاده از یک زینک و مرکب) یا دورنگ (با استفاده از دو زینک و مرکب) و یا چهاررنگ (با استفاده از چهار زینک و مرکب) چاپ می‌شوند.

تفاوت قیمت چاپ دیجیتال کتاب و چاپ افست

بسته به قیمت زینک، مرکب و تونر، در سال‌های اخیر محاسبه میزان مقرون‌به‌صرفه بودن چاپ کتاب دیجیتال و افست نسبت به یکدیگر متفاوت بوده است. در ماه‌های اخیر هزینه تمام‌شده چاپ یک جلد کتاب به‌شیوه افست در تعداد بیش از ۵۰۰ نسخه ارزان‌تر از چاپ آن به صورت دیجیتال بوده است. طبعاً، با توجه به شرایط، این نسبت ممکن است به‌سرعت تغییر کند.

تفاوت کیفیت چاپ افست و دیجیتال

چاپ دیجیتال، جز در موارد نادر و با دستگاه‌های پیشرفته صنعتی، به‌سختی با چاپ افست قابل رقابت است. این موضوع در چاپ کتاب و به‌خصوص چاپ جلد کتاب محسوس‌تر است. بیشتر چاپخانه‌ها برای چاپ جلد کتاب از دستگاه‌های آفیس استفاده می‌کنند و کیفیت آن چندان مطلوب نیست. در چاپخانه نبشته جلد کتاب‌ها با دستگاه صنعتی چاپ می‌شود که نحوه کارکرد آن در ویدئوی دیگری در سایت قرار گرفته است.

نمونه چاپ با دستگاه افست

در ادامه ویدئوی کوتاهی از چاپ با دستگاه افست آورده شده است. با این دستگاه، با توجه به دو برجی که دارد، می‌توان چاپ تک‌رنگ یا چاپ دورنگ انجام داد. (البته ویدئوی زیر از «چاپ کتاب» تهیه نشده است.)

قطع‌های کتاب

قطع یا اندازه کتاب همان ابعاد عرض و ارتفاع کتاب است. این اندازه، غالباً، با توجه به موضوع و مخاطب کتاب انتخاب می‌شود.

در جای دیگری در همین سایت قطع های کتاب و نامشان آورده شده است. می‌توانید برای توضیحات بیشتر به آنجا رجوع کنید. نکته‌ای که در انتخاب قطع کتاب مهم است و در اینجا قابل ذکر است، انتخاب بر حسب مخاطب و درباره کتاب‌های وزیری و رقعی است که بیشترین اقبال به آنهاست.

فارغ از موضوع و محتوای کتاب، نوعاً قطع وزیری برای کتاب‌هایی با مخاطب تخصصی استفاده می‌شود و قطع رقعی برای کتاب‌هایی با مخاطب عام.

تعداد صفحات کتاب

در تعیین تعداد صفحات کتاب در قطع مورد نظر و محاسبه هزینه چاپ کتاب، مهم‌ترین نکته این است که:

نرم‌افزار ورد (word) به صورت پیش‌فرض هر سند جدید را در قطع رحلی یا A4 تنظیم می‌کند.

با فرض اینکه اندازه فونت انتخاب‌شده استاندارد و فاصله بین سطرها از یک بیشتر نباشد، بعد از تبدیل کتاب به قطع رقعی تعداد صفحات دو برابر و بعد از تبدیل آن به وزیری بین ۲۵ تا ۴۰ درصد به آن افزوده خواهد شد. در محاسبه هزینه چاپ کتاب و استفاده از بخش تخمین هزینه به این نکته دقت کنید.

می‌توانید برای تغییر استاندارد ابعاد کتاب از ویدئوی زیر استفاده کنید:

مدت زمان اخذ مجوز

مدت زمانی که برای اخذ مجوز کتاب نیاز است، کاملاً به محتوا و موضوع آن وابسته است.

اگر بخواهیم کتاب‌ها را از نظر زمان اخذ مجوز دسته‌بندی کنیم، شاید بتوان گفت کتاب‌های رمان، داستان و شعر در صدر زمان‌برترین کتب برای اخذ مجوز قرار می‌گیرند. رتبه بعدی به کتاب‌های روان‌شناسی و مذهبی مربوط است و پس از آن کتاب‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف.

هر چند که زمان دقیقی برای اخذ مجوز کتاب‌ها وجود ندارد، اما می‌توان با تخمین این‌طور عنوان کرد که کتاب‌های رمان بین ۶ تا ۸ هفته، کتاب‌های روان‌شناسی بین ۴ – ۶ هفته و کتب تخصصی حوزه‌های دیگر مانند مدیریت و عمران و … حدود ۲ هفته برای اخذ مجوز به زمان نیاز دارند.

همکاری با ناشران

فرم دومی که برای محاسبه در نظر گرفته شده، بیشتر برای همکاری با ناشران در نظر گرفته شده است. 

چنانچه ناشران محترم به جزئیات بیشتری از نحوه محاسبه هزینه نیاز داشته باشند، می‌توانند با مجموعه تماس بگیرند و هزینه‌ها را دریافت کنند.

۳۸ نظر

  • من میخواهم در سن ۱۵ سالگی کتابی بنویسم
    میتوانید تقریبا بگوئید یک کتاب را چقدر میخرند و انتشار
    میکنند؟
    قیمت یک کتابی که تازه انتشار میشود تقریبا چقدر است؟

    • سلام
      برای چاپ کتاب محدودیت سنی وجود ندارد و شما هم می‌توانید کتاب چاپ کنید. اما برای اینکه درگیر سودجویان نشوید یا پول خود را هدر ندهید و، خدایی ناکرده، بعداً دچار سرخوردگی نشوید، بهتر است پیش از هر اقدامی برای چاپ کتاب به همراه یکی از اعضای خانواده که مورد اعتماد شماست، با یک مجموعه معتبر مشورت کنید و بعد برای این کار اقدام کنید.
      قیمت کتابی که تازه منتشر می‌شود به عوامل مختلفی از جمله، قطع، تعداد صفحات، خدمات مورد نیاز و تعداد جلدی که باید چاپ شود بستگی دارد. با مشخص شدن اینها هزینه تعیین می‌شود.
      چنانچه به مشاوره نیاز داشتید، می‌توانید با شماره ۰۲۱۶۶۴۳۵۶۳۷ تماس بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.