• م. انقلاب، خ. کارگر جنوبی، ک. مهدی‌زاده، پ. ۲۷، واحد ۱۹ (لطفاً پیش از تشریف‌فرمایی تماس بگیرید.)
لوگوی نبشته
چاپ کتاب ارزان

چاپ کتاب ارزان

هزینه چاپ کتاب

چاپ کتاب ارزان این روزها دغدغه بسیاری از نویسندگان و پژوهشگران است. تمام هزینه‌های کتاب را می‌توان در این موارد خلاصه کرد: تایپ، ویرایش، صفحه‌بندی، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ کتاب. صاحبان اثر تا چند وقت پیش می‌توانستند تمام مراحل ذکرشده را شخصاً انجام دهند یا پیگیری کنند، اما مدتی است امکان اخذ مجوز کتاب به‌عنوان ناشر ـ مؤلف وجود ندارد. در نوشته حاضر مختصری درباره این مراحل شرح داده شده است و پیشنهادهایی هم در پی‌اش آمده است.

ارزان‌ترین روش چاپ کتاب

طبعاً ارزان‌ترین روش چاپ کتاب، با توجه به مطلبی که بالاتر عنوان شد، انجام تمام مراحل به‌وسیله صاحب اثر است. اما در این میان مشکلاتی هم هست.

تایپ کتاب

در سال‌های اخیر با گسترش استفاده از کامپیوتر و تلفن‌های هوشمند کمتر نوشته‌ای به‌صورت دست‌نویس وجود دارد. این مرحله در اکثر موارد خودبه‌خود انجام‌شده است.

ویرایش کتاب

ویرایش کتاب با بازخوانی آن یکسان نیست. ویرایش فنی است که آموختن آن به مهارت و ممارست نیاز دارد. اگر نویسنده‌/ مترجمی به زیروبم این فن تسلط نداشته باشد، صرف رعایت نیم‌فاصله و رسم‌الخط مصوب ویرایش به حساب نمی‌آید. ویرایش از مواردی یادشده شروع می‌شود و به ویرایش علمی ختم. در مقوله چاپ کتاب ویرایش از مواردی است که متأسفانه غالباً نالازم انگاشته می‌شود. کتاب ناویراسته، هر اندازه هم که از نظر علمی معتبر باشد، به‌سختی با اقبال مواجه می‌شود.

صفحه‌بندی کتاب

حتی اگر کسی یک بار برای تنظیم پایان‌نامه با ورد و امکانات آن درگیر بوده باشد، صفحه‌بندی اولیه کتاب در محیط ورد نباید چندان برایش دشوار باشد. از ارکان مهم در چاپ کتاب صفحه‌بندی پیراسته و زیبا و مرتب است. در سابت نبشته در مطالب متعدد درباره صفحه‌بندی کتاب توضیح داده شده است. آن را از اینجا بخوانید. چنانچه مایل بودید پیش از چاپ کتاب آن را در نرم‌افزار ایندیزاین تنظیم کنید، بهتر است آن را به متخصص‌اش بسپارید.

طراحی جلد کتاب

حتی اگر در استفاده از ابزار فتوشاپ خبره‌اید و طراح قابلی در طراحی پوستر و مواردی از این دست بوده‌اید، ممکن است حاصل کارتان در طراحی جلد کتاب مطلوب نباشد. اما اگر مدتی در طرح‌های جلد ناشران موفق دقیق شوید و نکات مهم درباره ابعاد و عطف را رعایت کنید، احتمالاً حاصل کار مطلوب و مقبول خواهد بود.

اخذ مجوز چاپ کتاب

در مطلب دیگری در سایت درباره هزینه اخذ مجوز چاپ کتاب توضیح داده شده است. خلاصه‌ آن اینکه اخذ مجوز چاپ کتاب برای ناشر جز تعدادی کتاب که پس از چاپ برای اعلام وصول و واسپاری به وزارت ارشاد تحویل می‌دهد، هیچ هزینه‌ای ندارد. اما توجه داشته باشید که حتی اگر ناشری برای اخذ مجوز چاپ کتاب هزینه‌ای دریافت نکند، نمی‌پذیرد که تنها برای کتاب شما مجوز چاپ دریافت کند و بقیه مراحل را شما شخصاً انجام دهید یا به دیگری بسپارید.

چاپ کتاب

با جست‌وجو در اینترنت به‌سادگی می‌توان چندین گزینه برای اطلاع از قیمت چاپ کتاب و محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب پیدا کرد. اختلاف کیفیت چاپ کتاب در بین چاپخانه‌های دیجیتال جز معدودی که در انتهای طیف قرار دارند و کارهای بی‌کیفیت انجام می‌دهند و عده کم دیگری که در طرف دیگر طیف‌اند و خروجی کارشان بسیار با کیفیت است، چندان مشهود نیست. در مطلب دیگری درباره نحوه تعامل با چاپخانه‌های چاپ کتاب دیجیتال شرح داده شده است.

پیشنهاد برای چاپ کتاب ارزان یا چاپ ارزان کتاب!

با توجه به مطالب ذکرشده، همه مراحل را، جز اخذ مجوز چاپ کتاب، می‌توانید شخصاً انجام دهید. اما توصیه ما این است که طراحی جلد کتاب، ویرایش کتاب و چاپ کتاب را به ناشر بسپارید. این موارد ظرایفی دارند که تخصص بیشتری می‌طلبند.

اگر از مراحل ذکرشده به راهنمایی و مشاوره نیاز داشتید، می‌توانید با ما در تماس باشید. چاپ کتاب نیشته با همکاری متخصصان و خبرگان حوزه چاپ کتاب در پی ارائه بهترین‌ها بوده است. نمونه‌ کتاب‌ها را می‌توانید از اینجا ببینید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.