• م. انقلاب، خ. کارگر جنوبی، ک. مهدی‌زاده، پ. ۲۷، واحد ۱۹ (لطفاً پیش از تشریف‌فرمایی تماس بگیرید.)
لوگوی نبشته
هزینه چاپ کتاب

هزینه چاپ کتاب

در قسمت هزینه چاپ کتاب، با وارد کردن مشخصات کتاب خود، می‌توانید از میزان هزینۀ نهایی خدمات چاپ کتاب مطلع شوید. در ادامه توضیحاتی دربارۀ این قسمت سایت آمده است؛

قطع کتاب

از جمله مواردی که در هزینه چاپ کتاب مؤثر است، قطع کتاب است. قطع کتاب با توجه به موضوع آن انتخاب می‌شود. رُقعی (تقریباً آـ۵) و وزیری (تقریباً بی‌ـ۵) پراستفاده‌ترین قطع‌ها در چاپ کتاب اند. معمولاً کتاب‌های شعر، رمان و داستان و کتاب‌هایی که به موضوعات عمومی می‌پردازند، در قطع رقعی چاپ می‌شوند. قطع وزیری غالباً برای چاپ کتاب ‌های دانشگاهی استفاده می‌شود. همچنین برای کتاب‌هایی که جدول و شکل زیادی دارند و به فضای بیشتری برای صفحه‌بندی نیاز دارند از این قطع استفاده می‌شود. برخی کتاب‌ها در قطع‌های رحلی (تقریباً آـ۴) و خشتی (مربعی و معمولاً ۲۱*۲۱) چاپ می‌شوند. کتاب‌های کمک‌آموزشی و برخی کتب درسی از این جمله‌اند. قطع خشتی هم بیشتر مخصوص چاپ کتاب های هنری و تماماً مصور است.

تعداد صفحات کتاب

متغیر مؤثر دیگر در هزینه چاپ کتاب، تعداد صفحات آن است. باید توجه داشت که وقتی برای ایجاد نوشته‌ای سند وُرد جدیدی باز می‌کنیم، برنامه به صورت پیش‌فرض اندازۀ آن را آ۴ (تقریباً رحلی) در نظر می‌گیرد. طبعاً تبدیل اندازه و تغییر فونت (معمولاً لوتوس ۱۳) افزایش تعداد صفحات را در پی خواهد داشت که در هزینه نهایی چاپ کتاب هم مؤثر است. اگر تعداد کتاب‌های درخواستی بیش از ۳۰ جلد نباشد و تعداد صفحات افزوده شده در هر جلد هم به ۲۰ صفحه نرسد، بابت صفحات اضافی هزینه جداگانه اخذ نخواهد شد، اما اگر تعداد جلدها و به تبع آن صفحات اضافه‌شده به کتاب بیش از این اعداد باشد، در نهایت هزینه اضافی محاسبه و اخذ خواهد شد.

تعداد جلد کتاب

در ذکر تعداد جلد هم فقط باید یک نکته را در نظر داشت و آن هم اینکه از هر تعداد کتابی که چاپ می‌کنیم، باید ۵ جلد آن را به وزارت ارشاد و … تحویل دهیم. پس مثلاً اگر ۱۰۰ جلد کتاب چاپ می‌کنید، ۹۵ جلد آن به شما تحویل داده می‌شود.

موضوع کتاب

از دیگر مواردی که در محاسبه هزینه چاپ کتاب مؤثر است، موضوع آن است. مثلاً اگر بیش از ۶۰ درصد مطالب کتابی فرمول یا جدول باشد، هزینۀ صفحه‌بندی و به دنبال آن هزینه نهایی چاپ کتاب بیشتر خواهد بود.

نکتۀ آخر هم اینکه همان‌طور که در صفحه محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب هم آمده، هزینه‌ای که تخمین زده می‌شود، شامل صفحه‌آرایی، طراحی جلد، اخذ تمام مجوزها و چاپ کتاب است.

در ارائۀ توضیحات فوق، سعی شده تمام موارد شفاف و روشن بیان شود. با این همه، اگر به توضیحات بیشتری نیاز بود، با ما تماس بگیرید، به ما پیام بدهید یا ایمیل بفرستید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.