• م. انقلاب، خ. کارگر جنوبی، ک. مهدی‌زاده، پ. ۲۷، واحد ۱۹ (لطفاً پیش از تشریف‌فرمایی تماس بگیرید.)
لوگوی نبشته
چاپ ارزان کتاب

چاپ ارزان کتاب

چاپ ارزان کتاب دغدغه بسیاری از نویسندگانی است که برای جذب سرمایه چاپ کتابشان با مشکل مواجه می‌شوند یا به هر دلیلی ترجیح می‌دهند کتابشان را با هزینه خودشان چاپ کنند.

برای چاپ کتاب این مراحل باید طی شود: تایپ، ویرایش، صفحه‌بندی، طراحی جلد، اخذ مجوز و چاپ. از نظر قانونی مدتی است ثبت کتاب‌ به‌صورت ناشر ـ مؤلف مقدور نیست و ناچار هر کتابی باید از مجرای یک انتشارات برای ثبت و اخذ مجوز فرستاده شود. جز این مورد، نویسندگان/ مترجمان می‌توانند باقی مراحل را خودشان انجام دهند و از هزینه‌های چاپ کتاب بکاهند. در ادامه به آنها اشاره شده است.

این روزها کمتر پیش می‌آید که نویسنده‌ای با تایپ و کامپیوتر و ورد آشنا نباشد و کتابش به تایپ نیاز داشته باشد و اغلب کتاب‌ها تایپ‌شده و آماده ویرایش و صفحه‌بندی‌اند.

ویرایش فنی است که مانند دیگر فنون باید به دست اهلش سپرده شود، اما اگر تشخیص داده‌اید که متن شما فقط به ویرایش صوری نیاز دارد و از نظر محتوایی ایراد چندانی ندارد، می‌توانید از نرم‌افزار ویراستیار کمک بگیرید. نحوه استفاده از این نرم‌افزار در مطلب دیگری تحت عنوان ویرایش کتاب آورده شده است.

پس از ویرایش، کتاب باید صفحه‌بندی شود. اگر با ورد آشنایی دارید، صفحه‌بندی کتاب برایتان چندان پیچیده نخواهد بود؛ اما اگر با چگونگی درج مطالب در سرصفحه‌ و پاصفحه و تنظیم فهرست اتوماتیک و کارکردن با استایل‌ها آشنا نباشید، برای تنظیم فایل به مشکل برخواهید خورد.

پس از مشخص شدن تعداد صفحات کتاب، ابعاد دقیق جلد هم قابل محاسبه است. طراحی جلد از مراحل قبلی پیچیده‌تر و مهم‌تر است. جلد کتاب ویترین کتاب است و اولین مواجهه خواننده با جلد کتاب شماست. حتی اگر گرافیست ماهری باشید، اما تا به حال جلد کتاب طراحی نکرده باشید، ممکن است از پس طراحی استاندراد و آبرومند برنیایید. اگر تصمیم گرفتید جلد کتاب را خودتان طراحی کنید و درباره چگونگی تنظیم سند و انتخاب رنگ‌ها پرسشی داشتید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. در «انتخاب تصویر مناسب برای طراحی جلد» درباره ویژگی‌های تصویر انتخابی برای طرح جلد توضیحاتی داده‌ایم.

در انتها و پس از اخذ مجوزهای لازم، کتاب آماده چاپ است. برای چاپ ارزان کتاب می‌توانید از ناشر بخواهید فقط برای کتاب شما مجوز اخذ کند و حتی چاپ کتاب را خودتان به عهده بگیرید، به شرطی که با چاپ و دستگاه‌های مختلف چاپ آشنایی مقدماتی داشته باشید و مطمئن باشید کیفیت و قیمت مناسب‌تری از پیشنهاد ناشر خواهید یافت.

چنانچه به دیدن نمونه کتاب‌های منتشر شده توسط تیم چاپ کتاب نبشته علاقه‌مند بودید، می‌توانید از برگه اینتستاگرام آنها را ملاحظه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.