• م. انقلاب، خ. کارگر جنوبی، ک. مهدی‌زاده، پ. ۲۷، واحد ۱۹ (لطفاً پیش از تشریف‌فرمایی تماس بگیرید.)
لوگوی نبشته
استایل‌بندی فایل ورد برای صفحه‌بندی کتاب

استایل‌بندی فایل ورد برای صفحه‌بندی کتاب

استایل‌بندی فایل ورد ار مهم‌ترین نکات پیش از چاپ کتاب و صفحه‌بندی آن است. پیشتر در مطالبی نکات اولیه انتخاب فونت مناسب و تنظیمات اولیه فایل کتاب و مقدمات توضیح داده شد. در مطلب حاضر به یکی از مهم‌ترین نکات تنظیم فایل برای چاپ کتاب پرداخته شده است.

چرا استایل‌بندی فایل برای صفحه‌بندی کتاب لازم است؟

می‌توان بدون اینکه درگیر نکات و دقایق استایل‌بندی مطالب ورد شد، صفحه‌بندی را انجام داد و تمام مطالب فایل را انتخاب کرد و فونت و اندازه را تغییر داد و پس از آن بخش‌هایی را که نیاز است تغییر جزئی داد. این شیوه نقص‌هایی دارد و از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:

اگر پس از انجام بخشی از کار یا در انتهای آن نیاز باشد که فونت یا تنظیم دیگری تغییر کند، ناچار باید تمام کاری که انجام داده‌ایم از نو تکرار شود. با استایل‌بندی فایل ورد کافی است تغییرات مورد نظر روی استایل اعمال شود و آن بخش آپدیت شود تا تغییرات روی تمام پاراگراف‌هایی که این استایل روی آنها اعمال شده، انجام شود.

نکته دیگر مسئله‌ای است که در فهرست‌بندی کتاب با آن مواجهیم. چنانچه عناوین (تیترها) استایل‌بندی شده باشند، کافی است در انتها استایل مورد نظر در بخش فهرست فراخوانی شود تا در فهرست گنجدانده شود. اگر استایل‌بندی انجام نشده باشد، باید هر عنوانی جداگانه برای فهرست انتخاب شود.

در مطلب دیگری فهرست‌بندی شرح داده خواهد شد.

استایل‌بندی را از کجا شروع کنیم؟

بهتر است بخش مورد نظر انتخاب و تغییرات لازم روی آن اعمال شود. (مثلاً پاراگراف اول هر متن یا تیتر.) تغییرات می‌تواند اندازه و نوع فونت و فاصله بین سطرها و فرورفتگی ابتدای پاراگراف باشد. پس از این از منوی Home و بخش Styles به ترتیب مانند تصاویر زیر عمل می‌شود.

اولین قدم برای ایجاد استایل جدید
انتخاب گزینه ایجاد استایل جدید
انتخاب نام برای استایل مورد نظر

با انجام مراجل بالا می‌توان استایل جدید ایجاد کرد. کافی است نام آن را به نام مد نظر خود تغییر دهیم. برای اینکه استایل مورد نظر در دسترس باشد می‌توان نام آن را با عدد صفر شروع کرد که پیش از استایل‌های پیش‌فرض ورد قرار گیرد. در مطلب بعد به بقیه نکات استایل‌بندی فایل ورد پرداخته شده است. چنانچه نیاز داشتید هزینه چاپ کتاب و انجام مراحلی چون صفحه‌بندی و باقی موارد مرتبط با چاپ کتاب را بدانید، می‌توانید از بخش تخمین هزینه سایت استفاده کنید. همچنین اگر در انجام مراحل بالا به مشکلی برخوردید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.